9:00 PM | Author: ghorBty

:

لا تسلنـي واستمع مازال يشغلني السؤال

ما زال يهمس خاطري ما زال يرنو في انشغال

ما زال يركض داخلي مازال يكبر كالجبال

ما زال يلجم أحروفي مازال يعوي كالذئاب




لا تسلني إنني

ما زالتُ ابحث عن جواب

ما زالتُ اهرب علَّني اجد في الهروب مآب

ما زالتُ اتقن فن الصمت حتي تملكني العذاب

مازالتُ اصرخ دون حرف او عتاب

ما زالتُ اكتب فوق اوراق السراب

ما زالتُ انتظر حتي لاح الانتظار وغاب


لا تسلني يا ضميري إنني

لم أجد في داخلي جواب


لا تسلني إنني

أهوى ركوني خلف حرف ذاب

أهوى شجوني ووحدتي بين صفحات الكتاب


أهوى .. !!

وماذا اهوى ؟؟

فهل للهوى معنى بين جدران العذاب

:

غربتي


You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

30 comment:

On 11/12/09, 11:40 PM , Anonymous said...

اميره حبي انا

لماذا هذه الحيره ... وانت بين اضلعك قلب نقي .... وعقل راجح

يا رب ترسو حيرتك على شاطيء الاستقرار

وحشاني

مووووووووه

 
On 11/13/09, 12:16 AM , أمل حمدي said...

الله يا غربتي على جمال تعبيرك

واحساسك


لا تسلني إنني

أهوى ركوني خلف حرف ذاب

أهوى شجوني ووحدتي بين صفحات الكتاب


أهوى .. !!

وماذا اهوى ؟؟

فهل للهوى معنى بين جدران العذاب

:


تسلمي حبيبتي من أي عذاب

دمت بكل الحب

 
On 11/13/09, 1:08 AM , المعتصم said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اختنا الكريمه
تحياتى
انا قلت بقالى فترة مقصر ومش بسأل
فحبيت انى اسلم بس
يارب تكونى بخير وفى احسن الاحوال
اما بخصوص الخاطرة فأفضل ان استمتع بقرائتها دون ان اسيئ لها بتعليقى عليها ومحاولة وصفها ووصف جمالها
تقبلى مرورى وتحياتى
ودمتِ بكل خير وود
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

 
On 11/13/09, 2:15 AM , mohamed ghalia said...

تحفة ياغربتى
بجد كلماتك روعة
ربنا يسعدك دايما

 
On 11/13/09, 3:40 AM , لا تـــشـــتــــاق said...

جميل جداااااااا البوست بجد
اليومين دول حاله من الفزع والحزن الرهيب كنت فاكر انه عندى بس
لكن طبعا انا لا اتمنى اطلاقا انه يكون عند الناس كلها
ربنا يستر

 
On 11/13/09, 4:19 AM , لا تـــشـــتــــاق said...

ياريت تكونى شفتى الفيديو
بجد ابكااااانى اوى

 
On 11/13/09, 5:33 AM , salma mohamed said...

يارب يريح قلبك وبالك,
ويسرك ويسعدك يا ميرو وأنا كمااااان,
بالله عليكِ ماتنسيش الدعاء أنا في شدة الحاجه ليه.

 
On 11/13/09, 7:24 AM , رحلتنا في الحياة said...

جميلة جدا يااميرة تسلم ايديكى بجد
انا من زمان مش جيت مدونتك علشان اقرا كلماتك واحساسك الرائع ربنا يكرمك دايما يارب

 
On 11/13/09, 10:15 AM , Unknown said...

ليس بالغريب عليكِ هذه الكلمات
لاننا تعودنا على تميزك وابداعك
صراحة اعجبتني , فهي سلسة معبرة
اتمنالك التوفيق يااااارب
ارق تحية

 
On 11/13/09, 1:56 PM , حلم بيعافر said...

للحب اعمق واعظم المعانى على الاطلاق

 
On 11/13/09, 3:28 PM , Anonymous said...

اخيرا وصلت للتعليقات

انا بقالى مده طووويله مش عارفه اعلق عندك مش عارفه ليه

وحتى سبتلك رساله على تعليق فى الفيس انا مكنتش اعرف انك غربتى


على العموم الحمد لله ان التعليق موجود

كلامك حلو اوى

تسلم ايدك
البوست جامد اخر حاجه

حنين

 
On 11/13/09, 6:17 PM , وردشان smilyrose said...

حبيبة قلبى الغائبة

وحشتنى كلماتك

ولكن لما الحيرة يا غاليتى

توكلى على الله

واعلمى ان الله هادينا لما يحبه ويرضاه

 
On 11/13/09, 6:51 PM , أحمد الصعيدي said...

الله الله الله

ماشاء الله علي كلماتك
فعلا مؤثرة وصراحة دي من المرات القليلة اللي اقرأ فيها كلمات عندك بالجمال ده

ربنا يسعدك

السلام عليكم

 
On 11/13/09, 7:32 PM , مدونة أنفاسي said...

لله درك غاليتي


يا لروعتك

يا لروعه

أنت دافئه و راضية ً حق الرضى عن نفسك وضميرك راض ٍ عنك

لهذا رأينا حديث خاطرك بيننا


حبيبتي / غربتي


أعتذر لتقصيري لأحرفك المترعه حب ودفء

دمت ِ بروح عذبه ويحفظك الرحمن حيثما كنتِ

أحبك في الله .

...

 
On 11/13/09, 8:29 PM , نعكشة said...

شكلي قريت عليكي ولا إيه

يابنتي دنا لما كنت باجي هنا كنت بلاقي حاجات كدة ساعات بتشع امل

ولو مش امل بيبقى سكون كدة حلو

طيب دة تعليق على الحالة
....

نعلق بقة على الشعر

تسلم ايدك بجد
فيه بس حتت حادفة شوية
بس بجد ماشاء الله

عندي بس تعليق
هيا احرفي وليس احروفي

باين يعني والله اعلم

.....

آه منه الضمير
وآه منها النفس
مشكلة الضمير دة انه بيجي بعد ما بنكون عملنا خلاص
يقعد يهري و ينكت فينا
ربنا يهدينا بقة

عارفة
ساعات بحس إني بقيت بعيش كدة و السلام
ولا بدور على حاجة تنفع حد
ولا حاجة تنفعني
عارفة انه غلط
بس ساعات بقفشني بعمل كدة

الموضوع محتاج متابعة عشان اعرف اوصل لاجابة قوية ارد بيها على نفسي

يلا خير
سلامٌ عليكِ

 
On 11/14/09, 10:13 AM , ------ said...

وحشااااااااانى جدا يابنوتة

ايه الغيبة دى

كلامك جميل واحساسك بجد تحفة

تسلم ايدك

 
On 11/14/09, 10:35 AM , محمد سعد القويري said...

الأخت الفاضلة :: غربتي ::
تحية عطرة مباركة
وبعد

كلماتك وأحرفك رائعة
فياضة الأحاسيس

تساؤلات تواجهنا جميعًا ..

صيغت بأسلوبك الرفيع

أحلى التحايا

 
On 11/14/09, 5:11 PM , Anonymous said...

ما أجمل التعبير الرقيق
يا غربتي

 
On 11/14/09, 6:38 PM , شموع دافئة تحت زخات المطر said...

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

جميلة جدا اختي كلماتك
اسلوبك غاية في الروعة
تحياتي لقلمك المبدع
و احساسك المرهف
تحياتي

 
On 11/15/09, 9:15 AM , محمد عبدالرحمن شحاته said...

ماا روع خاطرتك
سلمت يداك
تقبلي مروري

 
On 11/15/09, 2:20 PM , طهر فؤادك said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

ماشاء الله جميل الموضوع واحاسيس جميلة ومرهفة ... ربنا يكرمك يارب والمسلمين ... ويثبتك على طاعة الله وحسن عبادتة اللهم امين والمسلمين

اخوكى فى الله

 
On 11/17/09, 7:16 AM , للوش said...

حكآيآت تُكتب و مشآعر تتبلور تحـت بسآط قلم فذ
قلم سآحر يميل إلى خيآل مآفوق الجمآل بدرجتين
درجة الجمآل و درجه الإبدآع
هُنآ كآنت رحـله إبدآع أنطلقت من محـيط حروفكـِ

إلى عآلم قلوبنآ حتـى أصبح القوول
( لا ..... قد تعني .... نعم )

وذلك في قاموس الأنثى

فقط...

ghorBty

هنـآ أدركتُ أن التضـآد لآ .. يوقفُ صوتَ الحروف ..

بوحكِ .. يرتقي السلآلم .. صعودآ .. للقلوب

ونقصٌ في الأوكسجين .. فقد زآحمت أنفـآس حرفك

( هنـآ فقط )

عذوبة .. تنسآبُ .. بـ هدوء جدآ

جميلة أنتي هنــآ

اليآسمينه لـ روحك

 
On 11/18/09, 2:53 AM , Unknown said...

ياه
رائعة جدااااااااا

*****

فقط وعن تجربة

ثقي انه قريبا جداااااا سيأتي يوم يتبدل فيه الحال للافضل بالطبع
ويرتاح هذا القلب

:)

دمتي بخير

 
On 11/19/09, 5:55 PM , Anonymous said...

ما شا الله
و اي عذاب يا غربتي ؟؟! فما العذاب الا عذاب الروح و النفس في بعدها عن الله و نسيانه سبحانه وتعالى..
فرج الله همك اختي

اختك لولو

 
On 11/20/09, 1:08 AM , king_somya said...

بسم الله ماشاء الله
كلماتك تنطق باحاسيس ومشاعر فياضة
أدام الله قلمك وابداعك

 
On 11/20/09, 1:09 AM , king_somya said...

بسم الله ماشاء الله
كلماتك تنطق باحاسيس ومشاعر فياضة
أدام الله قلمك وابداعك

 
On 11/20/09, 10:36 AM , محمد عبدالرحمن شحاته said...

ما اروع كلماتك
جزيتي خيراً عليها
تقبلي مروري

 
On 11/21/09, 2:44 PM , د. ياسر عمر عبد الفتاح said...

أنا قرأت لحضرتك كثير
دي أجمل حاجة اتكتبت هنا
(رأيي الشخصي

اكتبي دايماً جمل قصيرة
لأنها بتخفي غياب الوزن

لو قرأتي الكلام تاني
هتلاقي تقل موقجود في بعض الجمل الطويلة بس
بكن القصيرة كانت جميلة ,, وفيها نغمة حلوة

المعنى طبعاً كان رائع
اختيار الكلمات محتاج لشوية اتساع في القاعدة اللغوية علشان منشوفش كلمات مكررة كثير

استمري ,,
ومن تقدم لتقدم إن شاء الله

 
On 11/23/09, 2:05 AM , كلمات من نور said...

إيه داه؟ إنتي أميرة حبي أنا؟؟؟

أنا كل اسبوع ادخل مدوناتك مش الاقي ولا كلمة أقول يارب المانع خير ..فهل حقا أنتي أميرة حبي أنا وغربتي؟؟؟ يارب أطمن عليكي بجد.

أحبك في الله

 
On 3/29/10, 9:27 AM , د/عرفه said...

بجد

كلمات روعة جدا


احاسيس عالية


عجبتنى فعلا